Odpowiedzi na pytania z dnia 24.07.2018r.
Dotyczy postępowania na : „Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wewnętrzną instalacją gazu, instalacją wentylacji mechanicznej, układem ciągów komunikacyjnych wewnętrznych, parkingami, placem gospodarczym, altaną śmietnikową przy ul. Reja 7 w miejscowości Boguchwała, gmina Boguchwała”
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Boguchwale Sp. z o.o. działając zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wewnętrzną instalacją gazu, instalacją wentylacji mechanicznej, układem ciągów komunikacyjnych wewnętrznych, parkingami, placem gospodarczym, altaną śmietnikową przy ul. Reja 7
w miejscowości Boguchwała, gmina Boguchwała" w następującym zakresie:
1.
Pytanie: Proszę o skorygowanie treści umowy o następujące elementy:
- w § 10 - Rozwiązanie umowy przez Zamawiającego występuje opis w sytuacji gdy Zamawiający rozwiązuje umową. W § 14 również są opisane zasady postępowania gdy Zamawiający rozwiązuje umowę. Wynika z tego, że zapisy się dublują. Jednocześnie nie ma wzmianki na temat rozwiązania umowy przez Wykonawcę. Proszę o doszczegółowienie umowy w tym zakresie.
Odpowiedź: Zamawiający ujednolicił zapisy umowy dotyczące odstąpienia od umowy. Skorygowany wzór umowy w załączeniu.
Pytanie: - § 1 pkt.1 – wprowadzona jest nazwa projektu:
"Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługą biurową w parterze, z instalacjami wewnętrznymi, parkingami, układem ciągów komunikacyjnych wewnętrznych, terenami zielonymi, placem zabaw, osłoną śmietnikową, murem oporowym, schodami terenowymi. w miejscowości Boguchwała , gmina Boguchwała"
Za to w SIWZ jest opis:
"Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wewnętrzną instalacją gazu, instalacją wentylacji mechanicznej, układem ciągów komunikacyjnych wewnętrznych, parkingami, placem gospodarczym, altaną śmietnikową przy ul. Reja 7 w miejscowości Boguchwała, gmina Boguchwała"
Proszę o korektę właściwego dokumentu o poprawną nazwę zadania inwestycyjnego.
Odpowiedź: Właściwa nazwa brzmi: „Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wewnętrzną instalacją gazu, instalacją wentylacji mechanicznej, układem ciągów komunikacyjnych wewnętrznych, parkingami, placem gospodarczym, altaną śmietnikową przy ul. Reja 7 w miejscowości Boguchwała, gmina Boguchwała" . Skorygowany wzór umowy w załączeniu.
Pytanie: W pkt. IV 1d SIWZ jest informacja, że Wykonawca winien posiadać OC na kwotę 3,0mln zł. Zaś we wzorze umowy w § 3 pkt. 9 jest informacja, że Wykonawca winien posiadać OC na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż wartość wynagrodzenia Wykonawcy brutto. Proszę o potwierdzenie, że polisa o wartości 3,0 mln zł zaspokoi Państwa oczekiwanie zarówno na etapie składania oferty jak i podczas realizacji zadania.
Odpowiedź: Zapisy w SIWZ pkt. IV 1 d dotyczą warunków, które muszą spełnić Wykonawcy na dzień składania oferty. W tym wypadku wymaganie dotyczy minimalnej wysokości polisy od odpowiedzialności cywilnej ( 3,0 mln PLN). Warunek określony we wzorze umowy (§ 3 pkt. 9) dotyczy ubezpieczenia wszystkich ryzyk budowy zadania będącego przedmiotem zamówienia. Minimalna wymagana kwota ubezpieczenia jest ściśle powiązana z ryczałtowym wynagrodzeniem Wykonawcy. Obowiązek określony w umowie dotyczący ubezpieczenia wynika z wymagań banku kredytującego.
Pytanie: W § 6 pkt. 3 Wzoru umowy – „Wynagrodzenie dla Wykonawcy” opisane jest, że rozliczenie częściowe będzie się odbywało za całe wykonane i odebrane przez Zamawiającego elementy robót ujętych w formularzu cenowym i harmonogramie rzeczowo-finansowym. Zwracamy się z uprzejmą prośbą aby zamienić ten zapis umowny na rozliczenie wg. Zaawansowania procentowego elementów robót, które usprawni rozliczanie zakresu cząstkowego.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na rozliczanie częściowe wg zaawansowania procentowego elementów ujętych w harmonogramie rzeczowo – terminowo - finansowym i dokona odpowiednich modyfikacji SIWZ i wzoru umowy.
5.
Pytanie: W wyniku analizy załączonego do przetargu Przedmiaru robót: „Przedmiar robót – roboty budowlane(1)” w pkt 170 (Balustrady balkonowe ze stali chromoniklowej przeszklone szkłem bezpiecznym ) podana ilość 64 mb jest błędna i odnosi się tylko do jednego piętra. Właściwa ilość barierek to 64x4 czyli 256 mb. Proszę o korektę pozycji przedmiarowej.
Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć wykonanie 258,48 m balustrad balkonowych.
Pytanie: W wyniku przeprowadzonej wizji lokalnej, ustaliliśmy że w miejscu inwestycji zgromadzone są znaczne ilości ziemi. Proszę o informację, czy dodatkowe prace związane z wywozem nadmiaru ziemi należy uwzględnić w ofercie?
Odpowiedź: Nie należy uwzględniać dodatkowych nakładów związanych z wywozem ziemi zgromadzonej na terenie przyszłej budowy. Ziemia zostanie usunięta przez Inwestora do czasu przekazania placu budowy.
Pytanie: W opisie PW Architektura pkt 5.10 istnieje zapis dotyczący paneli o gr. 1,5 cm. Proszę o potwierdzenie, że jest omyłka pisarska z uwagi na to że typowe panele posiadają gr 7-8 mm.
Odpowiedź: Zamawiający w ramach niniejszego postępowania nie przewiduje wykończenia mieszkań pod klucz . W załączeniu skorygowane przedmiary w branży budowlanej i sanitarnej.
Pytanie: Proszę o informację, czy Inwestor posiada zapewnione finansowanie całości zamierzenia inwestycyjnego.
Odpowiedź: Finansowanie inwestycji jest przedmiotem odrębnego postępowania.
Pytanie: Prosimy o podanie ilości mieszkań do wykończenia „pod klucz”, ich numery oraz standard wykończenia.
Odpowiedź: Zamawiający w ramach niniejszego postępowania nie przewiduje wykończenia mieszkań pod klucz . W załączeniu skorygowane przedmiary w branży budowlanej i sanitarnej.
Pytanie: Na terenie budowy znajduje się hałda ziemi. Prosimy o podanie jej wielkości oraz miejsca wywózki.
Odpowiedź: Nie należy uwzględniać dodatkowych nakładów związanych z wywozem ziemi zgromadzonej na terenie przyszłej budowy. Ziemia zostanie usunięta przez Inwestora do czasu przekazania placu budowy.
Pytanie: Prosimy o informację, czy przyłącza do budynku należą do zakresu zlecenia.
Odpowiedź: Zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną i przedmiarami przyłącza wodociągowe, kanalizacji sanitarnej i deszczowej należą do zakresu zamówienia. Przyłącza energii elektrycznej i gazu będą realizowane przez dostawców mediów w ramach opłaty przyłączeniowej.
12.
Pytanie: Wykopy pod budynek. Proszę o korektę lub podanie poprawnej ilości - w przekazanych przedmiarach wyliczona ilość robót ziemnych wynosi 2823,112 , wg naszych wyliczeń powinno być: wykop pod budynek – 2633,70 oraz rozkop – 624,59 , razem 3258,29 . Proszę o informację, którą wartość przyjąć
Odpowiedź: Podana ilość wykopów nie uwzględnia warstwy humusu gr. 40cm tj. ok. 269,3m3 (uwzględnione w robotach drogowych). Jeśli Wykonawca zakłada w związku z przewidywaną technologią prowadzenia robót, że konieczne jest wykonanie większego rozkopu, powinien przyjąć swoje założenia, co automatycznie zwiększy ilość ziemi koniecznej do zasypania.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie ilości ziemi do zasypki przyjętej w przedmiarze. W przedmiarze przyjęto 276,40 , wg naszych obliczeń do zasypki budynku potrzeba 580 ziemi.
Odpowiedź: Jeżeli zgodnie z wyjaśnieniami podanymi w pkt 12 Wykonawca założy większy rozkop konieczna będzie także większa ilość ziemi do zasypania.
Pytanie: Proszę o zgodę na dodanie pozycji na zagęszczenie zasypki - po pozycji nr 3 przedmiaru budowlanego.
Odpowiedź: Zagęszczenie zostało ujęte w pozycji 3 zgodnie z opisem.
Pytanie: Proszę o potwierdzenie, że posadzka w piwnicy ma być betonowa gr. 5 cm zatarta na gładko, bez powierzchniowego utwardzenia.
Odpowiedź: Posadzki w piwnicy należy wycenić zgodnie z dokumentacją projektową będącą załącznikiem do SIWZ.
Pytanie: Prosimy o informację, czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę podstawy wyceny przyjętej w przedmiarze, np.:
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę podstawy wyceny przyjętej w przedmiarze
Pytanie: Proszę o zgodę na poprawienie pozycji nr 124 – izolacje przeciwwilgociowe. z folii pcv. W przedmiarze przyjęto ułożenie folii jeden raz, wg dokumentacji powinno być dwa razy. Proszę o informację, jaką ilość przyjąć.
Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć podwójną folię.
Pytanie: Proszę o informację, czy wycenić wywóz ziemi pozostałej z wykopów. Jaką ilość ziemi przyjąć i na jaką odległość wywóz?
Odpowiedź: Ziemia z wkopów została częściowo uwzględniona w bilansie ziemi przy robotach drogowych. Dla nadwyżki ziemi należy uwzględnić wywóz do 1 km w obrębie działek TBS.
Pytanie: Proszę o potwierdzenie lub sprecyzowanie zakresu robót zewnętrznych zamówienia. Proszę o podanie ilości elementów zagospodarowania terenu do wyceny (tj. powierzchnie chodników, dróg, parkingów, zieleni). Prosimy o przesłanie rysunku zagospodarowania terenu z wyraźnym zaznaczeniem granicy terenów zielonych objętych zamówieniem.
Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć obszar w granicach terenu oznaczonego literami A,B,C,D,E,F,H,A na planie zagospodarowania terenu. Zakres rzeczowy określa przedmiar robót – DROGI I UKSZTAŁTOWANIE TERENU. Rysunek zagospodarowania terenu z zaznaczonymi granicami terenu w załączeniu.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie podanej w pozycji nr 34 powierzchni balkonów. W przedmiarze podana została suma powierzchni użytkowej, a nie suma powierzchni elementów konstrukcyjnych. Wg naszych obliczeń powinno być 72,66 m2 , a nie 63,08 m2. Analogicznie, w pozycji nr 54 wg naszych obliczeń jest 217,98 m2, a nie 189,24 m2.
Odpowiedź: W pozycji nr 34 należy ująć powierzchnię 72,66 m2 , natomiast w pozycji 54 217,66 m2.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie podanej w przedmiarze ilości m2 ścian murowanych wewnętrznych o grubości 24 cm. W przedmiarze przyjęto 323,64 m2, to jest ilość dla jednej kondygnacji. Wg naszych obliczeń powinno być 1258,58m2 .
Odpowiedź: W wycenie należy ująć 1258,58 m2 ścian murowanych wewnętrznych o grubości 24 cm.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie pozycji nr 55 – płyty fundamentowe szybów windowych. Zostało przyjęte 1,93 m3, a powinno być 4,039 m3.
Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć 1,93 m3.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie pozycji nr 70 – docieplenie ścian klatek schodowych płytami z wełny mineralnej gr. 3 cm. W przedmiarze jest 701,48 m2, a wg naszych obliczeń, uwzględniając uwagę z opisu technicznego (doliczono izolację szybu windowego) powinno być 788,34 m2 .
Odpowiedź: Do wyceny należy uwzględnić 788,34 m2 docieplenia.
Pytanie: Pozycję nr 77 - obróbki blacharskie daszku wiatrołapu, policzono dla jednego daszku, powinno być 9,52 m2.
Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć wykonanie 9,52 m2 obróbek blacharskich.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie pozycji nr 96 – ścianki działowe z bloków SILKA M8, wg dokumentacji ścianki działowe w piwnicy zaprojektowano z pustaków silikatowych o grubości 12 cm. Proszę o wyjaśnienie, jaką grubość przyjąć.
Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć ściany o grubości 8 cm.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie pozycji nr 99 – przyklejenie płyt z wełny mineralnej gr.7 cm, w przedmiarze podano 245,70 m2 , wg naszych obliczeń powinno być 292,70 m2 .
Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć 292,70 m2.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie podanej w pozycji nr 117 przedmiaru ilości m2 izolacji z płyt styropianowych gr. 10 cm na posadzkach w piwnicy, tj. 440,80 m2 . Pominięto ilość styropianu na klatkach schodowych, w ilości 54,92 m^2. Czy skorygować tę wartość na 495,72 m2 ? Jeżeli tak, zmianie ulegną również pozycje nr 118, 119 i 120.
Odpowiedź: W pozycji 117 ujęte zostały klatki schodowe w ilości 13,2 m2 x 2.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie pozycji nr 124 – izolacje z folii pcv. W pozycji wyceniono jednokrotne ułożenie folii, powinno być dwa razy.
Odpowiedź: Jak w pytaniu nr 17. Do wyceny należy przyjąć podwójną folię.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie ilości podanej w pozycjach od 134 do 138, tj. 284,72 m2 – wykonanie warstw podłoża i posadzek spoczników i korytarzy, wyliczona przez nas powierzchnia (uwzględniając powierzchnię biegów schodowych) wynosi 362,54 m2 .
Odpowiedź: Ilość m2 klatek schodowych jest wyliczona łącznie ze stopniami. Należy uwzględnić płytki w podstopnicach w ilości 42,3 m2. Nie należy uwzględniać zwiększonej ilości warstw wyrównawczych.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie ilości podanej w pozycjach nr 144 -146, tj. 290,30 m2 – wykończenie płyt balkonowych od spodu, wg naszych obliczeń powinno być 331,58 m2.
Odpowiedź: Do wyceny należy uwzględnić 331,58 m2.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie ilości podanej w pozycjach nr 147 -153, tj. 232,24 m2 – wykończenie posadzek balkonów, wg naszych obliczeń powinno być 265,26 m2.
Odpowiedź: Do wyceny należy uwzględnić 265, 26 m2.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie ilości podanej w pozycji nr 154 – obróbki blacharskie. Podana ilość dotyczy jednej kondygnacji 22,61 m2. Powinno być 88,12 m2.
Odpowiedź: Do wyceny należy uwzględnić 88,12 m2.
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie ilości podanej w pozycji nr 170 – balustrady balkonowe. Podana ilość dotyczy jednej kondygnacji 64,62 m. Powinno być 251,76 m.
Odpowiedź: Jak w pytaniu nr 5. Do wyceny należy przyjąć wykonanie 258,48 m balustrad balkonowych.
Pytanie: Proszę o informację, czy dojazd do placu budowy będzie możliwy ulicą Reja.
Odpowiedź: Dojazd do placu odbywać się będzie drogą technologiczną z płyt drogowych po działce nr 446/1, wzdłuż jej wschodniej granicy a następnie granicą działek 448/3 i 446/5. Koszt budowy drogi Wykonawca powinien uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym. Szkic sytuacyjny w załączeniu.
Odpowiedź: Nie . Zamawiający dokona korekty listy załączników do umowy.
Pytanie: Przedmiar robót - roboty budowlane(1) – pozycja kosztorysowa nr 38 – odnosząca się do ścian murowanych wewn gr 24 cm: w przedmiarze występuje wartość 323,643 m2, jednak po wyliczeniach na podstawie projektu wartość wynosi 961,03 m2. Prosimy o korektę pozycji kosztorysowej.
Odpowiedź: Jak w pkt 21 . W wycenie należy ująć 1258,58 m2 ścian murowanych wewnętrznych o grubości 24 cm.
Pytanie: Przedmiar robót - roboty budowlane(1) – pozycja kosztorysowa nr 46 odnosząca się do ułożenia nadproży: w przedmiarze występuje wartość 128,40 mb, jednak po wyliczeniach na podstawie projektu wartość wynosi 256,80 mb. Prosimy o korektę pozycji kosztorysowej.
Odpowiedź: Do wyceny należy uwzględnić ilość 256,80 m2.
Pytanie: Przedmiar robót - roboty budowlane(1) - pozycja kosztorysowa nr 89 – odnosząca się do kominów: w przedmiarze występuje wartość 60,00 mb, jednak po wyliczeniach na podstawie projektu wartość wynosi 120,00 mb. Prosimy o korektę pozycji kosztorysowej. Prosimy również o potwierdzenie że pozycja ta odnosi się do kominów spalinowych a nie jak w opisie do kominów wentylacyjnych.
Odpowiedź: W poz. kosztorysowej nr 89 należy przyjąć zgodnie z przedmiarem 60 mb. W pozycji tej ujęto tylko kanały wentylacyjne (wentylacja grawitacyjna) . Dodatkowo należy uwzględnić kanały spalinowe w ilości 8 szt o łącznej długości 118 mb. Wylot kanałów spalinowych min. 40 cm powyżej zaprojektowanego wylotu wentylacji hybrydowej. Kanały spalinowe winny być dostosowane do kotłów dwufunkcyjnych kondensacyjnych oferowanych przez Wykonawcę.
Pytanie: Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie mieszkania należy wycenić w standardzie „pod klucz” tj. płytki, panele, malowanie, drzwi wewnętrzne.
Odpowiedź: Jak pytanie nr 9 . Zamawiający w ramach niniejszego postępowania nie przewiduje wykończenia mieszkań pod klucz . W załączeniu skorygowane przedmiary w branży budowlanej i sanitarnej.
Pytanie: Czy w zakres wyceny wchodzi wykonanie instalacji wody szarej w skład której wchodzą takie elementy jak: zbiornik na deszczówkę 20 m3, pompa głębinowa, filtry, centralka deszczowa zlokalizowana w budynku w osi 3? Prosimy o doprecyzowanie tego zagadnienia.
Odpowiedź: Zamawiający rezygnuje z wykonania instalacji wody szarej do w.c. W przedmiarze dotyczącym instalacji sanitarnych nie należy wyceniać elementu: Instalacja wody deszczowej do WC
Pytanie: Prosimy o potwierdzenie, do której istniejącej studzienki mamy się wpiąć z kanalizacją sanitarną (S6czy S7). Obie te studzienki znajdują się na istniejącym parkingu, który po wykonaniu robót należy przywrócić do stanu istniejącego.
Odpowiedź: Odcinek kanalizacji sanitarnej stanowiący przyłącz do budynku przy ul. Reja 7, przebiegający przez teren utwardzony przy budynku przy ul. Reja 3 został wykonany w ramach robót budowlanych dotyczących tego budynku. Zostały wykonane studnie S6, S7 wraz z rurarzem oraz odcinek rurociągu PCV DN 200 mm o długości 15 m w kierunku studni S8. W wycenie należy ująć wykonanie pozostałego odcinka przyłącza kanalizacji sanitarnej. W załączeniu skorygowany przedmiar robót na przyłącz kanalizacji sanitarnej.
Pytanie: Prosimy o zmianę zapisu w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w dziale IV Warunki udziału w postępowaniu, pkt 1, ppkt b na:
„posiada zgromadzone na swoich rachunkach bankowych w kraju dostępne środki finansowe w wysokości minimum 1 000 000 PLN nie podlegające egzekucji komorniczej, zobowiązaniom płatniczym wobec innych podmiotów”
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie proponowanego zapisu.
Pytanie: Proszę o informację jaki jest wymagany współczynnik przenikania ciepła Uw dla okien i drzwi zewnętrznych PCV. W zestawieniach stolarki i specyfikacji jest podany dla szyby Us inny w specyfikacji i inny w zestawieniach.
Odpowiedź: Do wyceny należy przyjąć stolarkę drzwiową i okienną zewnętrzną o współczynniku U <= 1,1 .
Pytanie: Proszę o informację jaki przykładowy model drzwi wewnątrz lokalowych oraz wejściowych do mieszkań przyjąć do wyceny.
Odpowiedź: Jak pytanie nr 9 . Zamawiający w ramach niniejszego postępowania nie przewiduje wykończenia mieszkań pod klucz . Drzwi wejściowe do mieszkań winny być zgodne z PB i PW oraz zapisami STWiORB.
Pytanie: Czy zamawiający dopuszcza zmniejszenie kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy do 3% ceny brutto oferty? W zapisie SIWZ jest to kwota stanowiąca 5% ceny brutto oferty.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmniejszenie kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy do 3% ceny brutto oferty.
Pytanie: Proszę o określenie rodzaju wyprawy elewacyjnej który należy wycenić.
Odpowiedź: Do wyceny należy przejąć zgodnie z PW tynk cienkowarstwowy silikonowy , baranek barwiony w masie, ziarno 1,5 mm BARANEK.
Pytanie: Proszę potwierdzenie, że do oferty w mieszkaniach pod klucz należy przyjąć panele grubości 8mm klasy AC4 z podkładem z płyt z polistyrenu grubości 6mm,
Odpowiedź: Zamawiający w ramach niniejszego postępowania nie przewiduje wykończenia mieszkań pod klucz . W załączeniu skorygowane przedmiary w branży budowlanej i sanitarnej.
Pytanie: Proszę o podanie wymiarów i parametrów technicznych płytek w pomieszczeniach technicznych, na balkonach, w kuchniach, łazienkach, i na klatkach schodowych.
Odpowiedź: Zamawiający w ramach niniejszego postępowania nie przewiduje wykończenia mieszkań pod klucz. W częściach wspólnych, pomieszczeniach technicznych oraz na balkonach płytki winny odpowiadać wymaganiom PW oraz STWiORB.
Pytanie: Proszę o wskazanie typu kostki brukowej jaką należy wyceniać?
Odpowiedź: Zamawiający nie stawia w tym zakresie odrębnych wymagań.
Pytanie: Proszę o wskazanie typów i ilości elementów małej, ewentualnie dostarczenie dokumentacji dotyczącej zagospodarowania np. detalów schodów terenowych, osłony śmietnikowej, ławek itp.
Odpowiedź: Wskazanie ilości wyposażenia placu gospodarczego i elementów małej architektury znajduje się w przedmiarach branży budowlanej, dział 19 Wyposażenie placu gospodarczego, … poz. 197do 204. W załączeniu przykładowe rozwiązanie ławki, altany śmietnikowej oraz rozwiązania schodów terenowych.
Pytanie: Proszę o potwierdzenie informacji z czego mają być wykonane balustrady balkonów, oraz na klatkach schodowych,
Odpowiedź: Balustrady balkonów oraz na klatkach schodowych ze stali chromoniklowej z prętami pionowymi o rozstawie max. 12 cm.
Pytanie: Czy w zakresie prac wykonawcy instalacji elektrycznych jest wykonanie sieci komputerowej, gniazd elektrycznych, tablic TT i instalacji światłowodowej.
Odpowiedź: Do zakresu prac Wykonawcy nie należy wykonanie instalacji sieci komputerowej i instalacji telefonicznej . Proszę nie wyceniać elementu 5. Instalacja telefoniczna w przedmiarze branży elektrycznej.
Pytanie: Proszę o podanie wymiarów i typu brodzika z kabiną natryskową (kwadratowa, półokrągła, wysoki czy niski brodzik, z obudową czy bez), umywalki (szerokość), zlewozmywaka (blaszany czy chromoniklowy, jedno czy dwukomorowy), miski ustępowej (WC kompakt czy miska wisząca na stelażu) - dotyczy mieszkań do wykończenia w standardzie "pod klucz". Ponadto proszę o określenie standardu dostarczanej ceramiki sanitarnej i armatury wypływowej, przykładowo: umywalka typ IDOL 55 z/o, wanna do zabudowy OPAL, miska ustępowa typu Kompakt IDOL, zlewozmywak DSN 711, baterie wypływowe BARYT.
Odpowiedź: Zamawiający w ramach niniejszego postępowania nie przewiduje wykończenia mieszkań pod klucz . W załączeniu skorygowane przedmiary w branży budowlanej i sanitarnej.
Pytanie: Proszę o podanie standardu wykonania dostarczanej kuchenki gazowo-elektrycznej - dotyczy mieszkań do wykończenia w standardzie "pod klucz".
Odpowiedź: Zamawiający w ramach niniejszego postępowania nie przewiduje wykończenia mieszkań pod klucz . W załączeniu skorygowane przedmiary w branży budowlanej i sanitarnej.
Pytanie: Proszę o podanie informacji o standardzie wykończenia wind osobowych.
Odpowiedź:
DRZWI |
|
DRZWI KABINOWE |
DRZWI PRZYSTANKOWE |
Typ: automatyczne, centralne Szerokość: 0,9 m Wysokość: 2,0 m Wykonanie: stal szlachetna szlifowana Zabezpieczenie: kurtyna świetlna |
Typ: automatyczne, centralne Szerokość: 0,9 m Wysokość: 2,0 m Wykonanie: stal szlachetna szlifowana na przystanku podstawowym i na pozostałych przystankach Odporność ogniowa: 1szt EI |
SYGNALIZACJA PRZYSTANKOWA |
|
Przyciski: Okrągłe Przystanek podstawowy: - piętrowskazywacz Pozostałe przystanki: - Typ: LED |
|
KABINA |
|
KABINA |
|
Wymiary (Sz. x Gł. x Wys.): 1,1 x 1,4 x 2,1 m Typ: nieprzelotowa Ściany: l Frontowa: stal szlachetna szlifowana l Tylna: laminat w kolorze szarym l Prawa: laminat w kolorze szarym l Lewa: laminat w kolorze szarym |
Podłoga: wykładzina PCV kolor szary Sufit: stal szlachetna szlifowana Oświetlenie: LED Poręcz: aluminium Lustro: jasne Typ: 1/2 wysokości ściany Położenie lustra: ściana tylnia Cokół: aluminium anodowane w kolorze naturalnym Listwy wykończeniowe: aluminium anodowane w kolorze naturalnym |
SYGNALIZACJA |
|
Panel operacyjny COP: stal nierdzewna szlifowana, Typ: pełna wysokość Oznaczenie Braille’a: tak Przyciski: alarm, zamykania drzwi Piętrowskazywacz: LED |
Strzałki kierunku jazdy: tak Gong: tak Oświetlenie awaryjne: tak Inne: łączność dwukierunkowa z serwisem za pomocą linii analogowej zgodnie z EN 81-28
|
Pytanie: Proszę o doprecyzowanie § .11 umowy pkt 1 cyt. " Odbiór częściowy robót wykonanych w celu wystawienia faktur przejściowych z zakresem zgodnym z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Do wystawionej faktury Wykonawca dołączy wyliczenie kwoty w niej zawartej na podstawie obowiązującego harmonogramu rzeczowo-finansowego. Jeżeli wystawiona faktura dotyczyć będzie robót, dla których były wymagane próby lub inne sprawdzenia, ma obowiązek przedstawić niezbędne protokoły, potwierdzenia o ich prawidłowym wykonaniu (działaniu)" – czy Zamawiający dopuszcza możliwość w przypadku przyśpieszenia robót fakturowania elementów wykonanych wcześniej niż przewiduje to harmonogram?
Odpowiedź: Odpowiedź jak w pytaniu nr 4.
57
Pytanie: Czy Zamawiający dopuszcza przy częściowych odbiorach robót proporcjonalne rozliczenie elementów?
Odpowiedź: Odpowiedź jak w pytaniu nr 4.
Pytanie: Czy Zamawiający dopuszcza przedłożenie polisy ubezpieczeniowej robót budowlanych w zakresie na roboty budowlane, z wyłączeniem urządzeń budowlanych i mienia ruchomego za które odpowiada zgodnie z załączonym wzorem umowy Wykonawca?
Odpowiedź: Ubezpieczenie powinno obejmować wszystkie ryzyka budowy.
Pytanie: Czy zamawiający dopuszcza ubezpieczenie OC i NNW w oddzielnej polisie?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na oddzielne polisy OC i NNW.
Pytanie: Czy Zamawiający dopuszcza zmniejszenie okresu gwarancji na urządzenia do okresu producenta?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zmniejszenie okresu gwarancji na urządzenia do okresu gwarancji producenta dla urządzeń elektrycznych oraz urządzeń zużywających inne rodzaje nośników energii, stanowiących stałe wyposażenie budowlano-instalacyjne związane z przeznaczeniem budynku.
Powyższe odpowiedzi stanowią integralną część SIWZ.